Gibraltar 👍

Idag har vi varit i Gibraltar som visade sig pÄminna om HongKong nÀr det gÀllde mycket av de Àldre bostadshusen. Men nÀr man promenerade huvudgatan fram var det mer som Oxford street i London, men dÄ som gÄgata.

(null)

(null)

Men det bÀsta med dagen blev turen upp i berget med en egen guide.
Första stoppet var utsikten över till Marocko.
(null)

2:a stoppet var en grotta som var helt fantastisk och dÀr man ibland hade konserter.
VĂ€ljer ut nĂ„gra av mina bilder, men mĂ„nga kort blev det😁.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

3:e stoppet var Äter en usiktsplats och dÀr det ocksÄ vimlade av apor. HÀr fick jag hÄlla i mig och fokusera, sÄ inte min höjdskrÀck tog över. Men lÀskigt var det och tidvis var jag allt lite darrig.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sista stoppet var en av militÀrernas tunnlar, vilket inte gick att jÀmföra med den mÀktiga grottan.
(null)

(null)

(null)

(null)

Eftersom dagen tillbringades pĂ„ brittisk mark fick det bli Fish & chips till lunch😁.

(null)

SjĂ€lvklart blev det lite taxfree shopping, parfym till mig och gin till oss bĂ„da👍.
Thomas passade ocksĂ„ pĂ„ att köpa en julklapp till sin kĂ€ra fru, spĂ€nnande vĂ€rređŸ€Ł.
(null)

Nu tillbaka i husbilen och fÄtt pÄ en tvÀttmaskin i marinan.
(null)





Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thomaslena.blogg.se

HÀr berÀttar vi om vÄra resor med husbilen och livet som pensionÀrer.

RSS 2.0