Tavira - sista stoppet i Portugal.

Vi lämnade Fuzeta i regnväder och hade tänkt oss en natt i Sant Luzia, men vädret lockade inte till några större utflykter så det blev direkt till Tavira.

(null)

(null)

(null)

När vi gick till sängs regnade det fortfarande, så att utforska stan fick vänta.
Efter frukost drog vi bort mörkläggningsgardinen för att upptäcka att vi hade loppis precis utanför dörren🤣🤣🤣🤣
(null)

(null)

Efter en sväng på loppisen promenerade vi längs med floden Gilão till centrum. Vilken vacker och mysig stad.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi besökte även Tavira Castle från 1000-talet, med fin utsikt över stan. Innanför muren fanns även en fin och välskött trädgård.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Igår, sista dagen i Tavira firade jag min 60-årsdag🥂. Vädret var med oss, 22 grader och sol, så det blev en fantastisk lunch ute.
(null)

(null)

Måste ju även visa min fantastiska 60-årspresent från min humoristiska make. Förstod inte alls vad det var, så det fick han allt berätta. Jo, med den fantastiska sak med magnet skall jag inte behöva böja mig för att ta upp bouleklotet🤣. Det är ju kanon om vi skulle börja spela boule, vilket vi ännu inte gjort🤣🤣🤣🤣.
(null)

(null)

Idag har vi lämnat Portugal och kört över bron till Spanien. Nu har vi stannat i El Rocio.
(null)

Vi har nu kört 429 mil och varit på rull i 49 dygn. Vår totala kostnad per dygn är nu 460 kr, vilket vi tycker är otroligt lågt. 230 kr/person och då ingår precis allt, diesel, gasol, campingavgifter, mat, dryck, ja precis allt ingår. Vi har parkerat gratis ungefär hälften av dygnen och äter ute ca 2 ggr i veckan. Med andra ord, vi lever gott👍😁.

Anonym
2019-11-27 @ 22:00:25

Härliga bilder bara njut hoppas vi får en prat stund när ni kommer hem till jul.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thomaslena.blogg.se

Här berättar vi om våra resor med husbilen och livet som pensionärer.

RSS 2.0