Cabo de Gata, Água Amarga, Cuevas del Almanzora, San Javier och en bortblåst taklucka.

Sedan vi sist bloggade har vi gjort 4 nedslag.
Först stannade vi till i en liten by i kanten av Cabo de Gata, Almería. En gratis ställplats precis vid stranden och vi fick en plats i första ledet.

Konstigt nog var vi de enda som tog våra stolar och satt på stranden, övriga satt på grusplanen vid sina bilar och såg knappt havet.
(null)

Här trodde vi nog att vi skulle bli en längre tid, men byn var väldigt öde och vi blev rastlösa.

Så nu körde vi en kort sträcka till Água Amarga, där vi tog in på en liten camping för 1 natt.  Det var dags att tömma tankar, fylla vatten och tvätta.

Här fick jag också möjlighet att plocka en riktig vår/sommarbukett😁
(null)

Resan fortsatte sedan över bergen på serpentinvägar som gjorde att man fick svindel. Upp kom vi och det var en fantastisk utsikt. Vi kom självklar ner också🤣

Vårt nästa stopp blev åter en strand där vi fricampade - Playa de Quitapellejos i Cuevas del Almanzora. Här stod man fint med utsikt över havet, vatten kunde man ta i strandduscharna.
Det fanns även en trevlig strandrestaurang som vi besökte några gånger.

Här stannade vi 4 nätter, vi gav oss iväg när det blåste upp till storm och man knappt såg något för all sand som yrde. Kanske var det inte det bästa valet att ge sig ut på vägarna när det blåste som det gjorde. Vår taklucka i "sovrummet" blåste nämligen av, fast den var stängd. Tur i oturen så fanns inga andra i närheten som kunde ha blivit skadade.
(null)

Tack och lov, inget regn😁. Nu tog vi sikte på en husbilsfirma för att se om vi kunde få hjälp. Den närmaste låg en bra bit bort, i Cartagena. Det skulle ta 3 veckor att få fram en ny, så det tackade vi nej till. Istället bar det av till "Chinesen" (butiker som har allt mellan himmel och jord från Kina och drivs av Kineser), dessa finns precis överallt.
Här inhandlade en vaxduk som nu sitter på plats😁.

För att klara av att få den på plats valde vi en camping en bit från havet, där det inte blåste lika mycket. Så nu hamnade vi på, Camper Park La Ribeira i San Javier. En stor grusplan och här kunde vi se att det var många svenskar. Här gick man inte på röda mattan, utan den gröna. Tack o lov, så vi slapp att klä upp oss😁.
(null)

Campingen var väl inte något i vår smak, men stannade ändå och utforskade området runt omkring. Det blev en promenad ner till havet, samt besök på marknaden.

Eftersom vi helst vill stå nära havet har vi nu flyttat oss bara 7 km, till en strand som ligger mellan San Javer och Los Alcares. Hur länge vi blir här vet vi som vanligt inte😀. Vädret är ju fortsatt fint och nu börjar det bli riktigt varmt. Regn har vi inte haft sedan i början på januari.

Eva
2020-03-08 @ 07:39:01
URL: http://https://mecamping.se/

Ni ser ut att ha det fantastiskt. Ha en skön söndag!