Efter 4 månader så är vi framme i Santa Pola😁

Vårt senaste inlägg avslutades med att vi hade parkerat på piren i Puerto Deportivo de Almerimar, en av våra absoluta favoriter.
Här har vi småbåtshamnen med restauranger på ena sidan och stranden på andra sidan piren. För golfare är detta en perfekt ställplats då golfbanan ligger mitt i stan, bara en kort promenad bort.
Vi stannade här i 11 dagar och kunde njuta av att vakna till en klarblå himmel varje morgon.

Vårt nästa stopp blev fricamping i Roquetas de Mar, där husbilarna stod på rad längs med strandpromenaden. Vi räknade att där var ca 150 bilar den natten vi låg här. Har nu läst att det blivit förbjudet för husbilar att parkera här.

Nu behövde vi komma till en camping då vi behövde tvätta och ha möjlighet att kunna hänga tvätten på tork. Hittade en tråkig camping ute i ingenstans, Camping Cabo de Gata.  Men helt ok när man bara skall stanna en dag för att tvätta.
(null)

Vi åkte vidare till en strand i Palomares där vi stod för 2 år sedan. Nu hade förbudsskyltar kommit upp, man fick inte stå längs med stranden. Detta tolkades av husbilsfolket, som att det var ok att stå 20 meter från stranden. Sist stannade vi 4 nätter, men nu var det lite kyligt och strandrestaurangen hade semesterstängt.

Nu satte vi Santa Pola som mål, där vi tillbringade hela förra vintern. Då hade man ju inte möjligheten att åka runt som vi gjort på denna resan pga pandemin.
På vägen såg vi dock en fin strand i Águilas där flera husbilar parkerat, så det blev ett varv i rondellen och tillbaka en liten bit.

Nu har vi åter dragit handbromsen för ett längre stopp i Santa Pola. Vi har nu redan varit här i 4 veckor och kommer troligtvis stanna till sista mars. Här har vi mycket vänner som står här hela säsongen, så nu har vi fullt upp med sociala aktiviteter😁.
Från Santa Pola är det lätt att ta bussen till Alicante och Torrevieja.
Lite bilder från vår utflykt till Alicante.

När längtan efter svensk mat blir för stor, så tar vi bussen till Torrevieja och går till Svensken på hörnet. Igår fredag var en sådan dag och det blev en riktig fullträff när det gällde menyn.

Blev även ett besök i svenskbutiken innan bussen tog oss hem😁
(null)

Lite bilder även från livet här i Santa Pola.

Här skall vi fortsätta att njuta tills vi ser att våren har kommit därhemma☀️☀️☀️☀️
Funderar på om vi skall fortsätta med bloggen eller istället starta ett instagramkonto med bilder från våra husbilsrelaterade resor. Under 2021 tillbringade vi 225 nätter i husbilen, så husbilslivet har blivit en stor del av vår vardag😁

Lena &Thomas

sandra ledin
2022-02-19 @ 19:56:50
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Jösses vilken resa ni gjort. Måste vara helt underbart att bara åka runt som ni känner för och stanna vart ni känner för. Bilderna är kanon och jag kan inte låta bli att bli avund på värmen. Här i sthlm är det snö belagt igen så ni gör rätt i att stanna o h njuta tills våren kommit tillbaka.

Ha det gött!!!

Svar: Ja, det är helt underbart att lämna Sverige under vinterhalvåret😁

Göran Thulin
2022-02-20 @ 13:58:55

Hej
Vad härligt
Kul att läsa om era äventyr
Vi börjar baner och har skaffat HB
Blir en tur i sommar och nästa vår som pensionärer, många månader på hjul
Följer er gärna

Svar: Tack😁, låter som ni snart kan resa som vi.