Dags att uppdatera med platser vi besökt sedan sist.

I mitten på juni besökte vi Grebbestad. Tidigare har vi fricampat vid badplatsen, vilket inte funkar längre. Så nu tog vi in på campingen i 3 nätter, en bra camping men ingen möjlighet att se havet.
Vi brukar försöka undvika campingar, då Ställplatser oftast ligger mycket bättre, men ibland finns inget bra alternativ.
(null)

Vi åt en otroligt god fiskgryta på restaurangen som fiskaffären har, 99 kr, så löjligt billigt jämfört med de övriga krogarna på bryggan.

Denna tripp blev endast 3 nätter då Thomas hoppat in och jobbat halvtid.
Så det blev att åka hem då 2 jobbdagarna väntade😁. Sedan bar det iväg till Kungshamn över midsommarhelgen. Här fricampade vi precis vid havet och vädret var ju med oss.
(null)

Det blev en cykeltur till Kungshamns centrum och Smögens brygga. Nu blev det lunch på Tant Anton på bryggan i Kungshamn👌.

Efter detta testade vi den temporära ställplatsen vid Valhalla i Göteborg. En stor parkeringsplats som man nu gjort om till parkering för husbilar. Så för att stå en natt centralt så funkade det fint😁.
Det blev middag på Gothia Tower, vilken smakade mer än bra👍.

Nu var det dags att åka hem och fixa huset för dottern med familj som äntligen kunde lämna Stockholm och besöka oss. De fick bo i huset, medan vi bodde i husbilen, vi skulle ju trots allt hålla distans. Tanken hade ju varit att vi skulle umgås ute, med redan 2:a dagen började det där regnet som inte ville ge sig. Så snart var vi alla i huset, men försökte fortfarande hålla distans.
Men som sagt var, även det höll inte länge, då vi snart hade vårt barnbarn hos oss på nätterna. Även hon sov bättre i husbilen, precis som vi😍.
(null)

Det blev ett besök på 2 veckor som vi tillbringade i husbilen på garageinfarten.
Sedan tog vi en tur till Dalsland för att leta svamp, vilket tyvärr misslyckades totalt. Inte en enda svamp så långt vi kunde se. Men blev ändå några trevliga dagar.
Första natten stod vi på ställplatsen i Dals Långed, vilken vi verkligen kan rekommendera.

Vi fortsatte sedan till ställplatsen/campingen i Håverud, där vi återigen fick i oss en fantastisk lunch.
(null)

Efter en rejäl åskskur så kom solen fram och det blev en fin kväll nere vid vattnet.

Blev en sväng hem innan vi bestämde oss för att åka dit solen skulle visa sig. Men innan det bar iväg till Blekinge, blev det en repris i Göteborg med samma meny.
Nästa morgon bar det iväg och vi hamnade på den nya ställplatsen på piren i hamnen i Ronneby.
Jättefint ordnat och ligger fantastiskt fint, men kod till vatten, toaletter etc. fanns inte. Innan vi åkte fick vi koden från en som fått den av någon....... De hade nog inte städat på länge, men kanske inte räknade med att koden kanske kunde spridas🤣. Pris 250 kr och kan tänka mig att återvända trots allt. (null)

(null)

Nu är vi Karlskrona och tänker åka ut med skärgårdsbåten ut till öarna.