Lite rull har det blivit😁

Vi kom ju hem frĂ„n Spanien till pĂ„sk och det dröjde nĂ€stan 2 mĂ„nader innan vi kom ivĂ€g med husbilen igen. Först och frĂ€mst berodde det pĂ„ att vi hade en hel del att göra hemma, som att fĂ„ hus, garage och förrĂ„d ommĂ„lade. Men ocksĂ„ den kalla och ostadiga vĂ„ren samt att vi vĂ€ntade pĂ„ vĂ„r första vaccination.
MĂ„lningen började bli klar och 1:a sprutan fick vi i början pĂ„ maj, sĂ„ i slutet maj kĂ€nde vi oss Ă„ter redo.
 VĂ„r första tur gick till vĂ„r dotter med familj i Stockholm och vi gjorde ett stopp pĂ„  vĂ€gen upp, pĂ„ BrĂ„vikens golfklubb i Norrköping. Detta var första gĂ„ngen vi valde en stĂ€llplats vid en golfbana och troligtvis den sista ( vi spelar inte golfđŸ€Ł), dĂ„ vi vĂ€cktes redan vid 7-tiden av att man klippte grĂ€set precis utanför👎. Men vi kom ivĂ€g lite tidigare Ă€n normalt, dĂ„ vi vanligtvis brukar vakna runt nio-tiden.
Vi fick en hĂ€rlig vecka tillsamman med dottern och hennes familj och Ă€ntligen fick vi trĂ€ffa vĂ„rt fĂ€rskaste barnbarn Nils❀.
(null)

Nu hade ju Àven vÀdret blivit soligt och varmt sÄ snart efter hemkomst fick det bli en tur till vÄr favorit, stÀllplatsen pÄ Hönö.
Vi Äkte dit redan pÄ torsdagen, dÄ vi vet att det snabbt blir fullt och vi har ju turen att vi inte behöver vÀnta till fredag efter jobbet. I dessa lÀgen tycker jag verkligen synd om de som jobbar, men de ger ju oss lediga chansen till fina platser.
Vi fick en underbar lÄnghelg, trÀffade vÀnner hemifrÄn vilket ledde till en trevlig kvÀll pÄ "bryggan".
  (null)

VĂ„ra vĂ€nner som har sommarhus i Torslanda hörde av sig och kom med sin bĂ„t och besökte oss😁. Vi fixade tapas till lunch och de hittade en bĂ„tplats precis dĂ€r vi dukat upp.

Efter lunch blev det dax för en hÀrlig bÄttur och jag fick tagit mitt första dopp och det var faktiskt riktigt skönt.

Sedan slog hungern till och vi beslutade att Ă„ka till Marstrand för att Ă€ta middag. Tji fick vi, allt var bokat, gick inte ens att fĂ„ en öl. Detta var första helgen dĂ„ man slĂ€ppt pĂ„ restriktionerna nĂ€r det öppettider och antal gĂ€ster pĂ„ restaurangerna. SĂ„ det slutade med pizza pĂ„ HönĂ¶đŸ€Ł.
NÀsta morgon flyttade vi husbilen hem till vÄra vÀnner för att Äka ut och fiska makrill. (null)

Men vi fick tji Àven nÀr det gÀllde fisket, sÄ vi Äkte in till Vinga för att bada och ha lite picknick.
(null)

Vilka dagar det kan bli nÀr man drar ivÀg med husbilen utan att ha planerat nÄgonting.
Efter detta fick det bli en vecka hemma innan det var dags att ta med vĂ„ra Ă€ldsta barnbarn till High Chaparral.

PÄ campingen Àr det full rulle med alla barn, hÀr finns Àven en liten sjö för bad.
Även om de har kul pĂ„ campingen sĂ„ Ă€r det ju inne pĂ„ High Chaparral allt verkligen hĂ€nder. VĂ„ra barnbarn gĂ„r verkligen in för det hĂ€r och har sĂ€songskort.

SĂ„ har ni barn eller barnbarn sĂ„ rekommenderar jag er en resa hit, Ă€ven om vi (farmor & farfar) var helt slut efter 2dagarđŸ€Ł.
VÄr nÀsta tur gick till Karlskrona och Dragsö camping, dÄ hamnade vi pÄ camping igen, fast vi helst undviker detta. Men nu var det dags att besöka vÄra vÀnner frÄn Spanien som har sÀsongsplats dÀr.
Vi hade tur och fick en plats bredvid dem och första kvÀllen bjöd de pÄ kroppkakor. Artiga som vi Àr, sa vi att vi kan prova, men det rÀcker med en som vi kan testa.
(null)

Tur vi skulle dela pĂ„ en, för det hĂ€r var verkligen inte vĂ„r grej😱
Det var en fin camping och vi kunde ta en guidad bÄttur direkt frÄn Campingen till NÀttraby.

Vi fick hÀrliga dagar tillsammans och Thomas fick köpt sig en "sparkcykel".

Denna gÄng var vi inte ens inne i sjÀlva Karlskrona, vi har ju varit dÀr mÄnga ggr tidigare och det Àr en otroligt mysig stad, vÀl vÀrt ett besök.
Efter 4 dagar styrde vi kosan mot Öland och stĂ€llde oss pĂ„ stĂ€llplatsen i hamnen i Borgholm. Det var riktigt varmt sĂ„ latmasken som aldrig Ă€r lĂ„ngt borta nĂ€r vi Ă€r ute och Ă„ker slog till. HĂ€r lagade vi faktiskt bara frukost och njöt av att sĂ€tta oss till dukat bord.
  (null)

Precis efter vi bestĂ€llt maten, sa jag att ikvĂ€ll bjuder jag. Thomas ropade snabbt tillbaka kyparen och bestĂ€llde 2 GTđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł.

Det var otroligt varmt, sÄ lyckan var total nÀr jag hittade en badstege lÀngst ut i hamnen.
Denna gĂ„ngen besökte vi bara Borgholm under vĂ„ra dagar pĂ„ Öland.
StÀllplatsen i hamnen ligger perfekt och nu kan jag ju Àven bada hÀr, sÄ att kunna parkera vid vattnet med en kort promenad till centrum Àr perfekt.
Nu for vi raka vÀgen hem för att fixa lite innan midsommar och ja, midsommar firade vi i vÄr "hemmahamn" dvs Hönö. Det tar ju ca 1 1/2 timma för oss att Äka dit inklusive fÀrjeturen, sÄ inte konstigt att vi ofta Àr dÀr.
Blev en hÀrlig midsommarhelg med lÄngbord pÄ "bryggan". PÄ denna stÀllplats umgÄs man mer med övriga gÀster Àn pÄ en vanlig, eftersom man samlas pÄ bryggan och inte sitter sÄ mycket utanför sin egen bil.
NÄgon hade gjort tÄrta som vi alla fick smaka och till nattamat blev det krÀftor köpta direkt frÄn fiskebÄten.

Efter denna helg blev det en vecka hemma i huset för att sedan flytta ut i husbilen pÄ gÄrdsplan.
Nu hade dottern med familj kommit frĂ„n Stockholm och tagit över huset.
Efter en vecka hos oss var det Ă„ter dags att bege sig till Hönö. Denna gĂ„ngen hade vi hyrt ett hus till barn och barnbarn med 8 bĂ€ddar, sjĂ€lva lĂ„g vi i husbilen.
Det blev en perfekt vecka dÄ vi fick möjlighet att trÀffa alla, Àven om all inte var pÄ plats hela tiden.
Vi kunde faktiskt se havet frÄn huset och badplatsen lÄg inte alltför lÄngt bort.

MĂ„nga bad blev det och mĂ„nga minnen skapades❀. SĂ„ nĂ€sta sommar hoppas jag att vi hittar ett hus, förhoppningsvis lite högre upp efter kusten. För att samlas pĂ„ detta sĂ€tt gav mersmak😍.

Efter 2 veckor med barn och barnbarn bokade vi spa-paket pÄ LögnÄs gÄrd i Laholm.
PÄ vÀgen dit gjorde vi ett stopp i Halmstad och stod vi pÄ City Camp i Halmstad. Perfekt lÀge om man vill göra stan. Vi tog vÄra fordon och Äkte mot centrum för lite gott att Àta och dricka.

Det blev en trevlig kvÀll och nÀsta morgon for vi vidare mot Laholm.
Vi hade bokat husbilspaket, med stÀllplats, spa, 3-rÀttersmiddag och frukost.
Vi fick badrockar,  handdukar och badtofflor och begav oss till spa-avdelningen.

Det var fint och vi njöt bÄde inne och ute, sjÀlv gjorde jag spa-ritual med 8 "ingredienser ".
VĂ€lkomstdrinken var inte riktigt i vĂ„r smak, men gick ner Ă€ndĂ„đŸ˜.
(null)

KvÀllens 3-rÀtters var enligt oss under all kritik. FörrÀtten bestod av ett litet salladsbord, varmrÀtt fanns 3 alternativ som serverades som buffé, torrt, trÄkigt och vi hade sÀkert fÄtt bÀttre mat pÄ nÄgon vÀgkrog. EfterrÀtten, en cheesecake med fÀrska jordgubbar fick dock mer Àn godkÀnt och trots att jag som diabetiker inte Àter efterrÀtt fick det bli sÄ, eftersom jag fortfarande var hungrig.
DĂ€remot var frukosten riktigt bra och de fyllde pĂ„ med varmt nybakat bröd med kort intervall😁.
SĂ„ vĂ„r rekommendation om ni Ă„ker hit med husbil, boka inte paket. Boka spa och frukost, middag lagar ni sĂ€kert bĂ€ttre i husbilen.  Kanske har vi för stora krav, men vi hade förvĂ€ntat oss mer pĂ„ ett stĂ€lle som detta.
Lite roligt var att man kunde bestĂ€lla Cava till rummet/husbilen för 425kr. Vi hade redan denna flaska i husbilen, dĂ„ vi köpt med oss ett antal frĂ„n Spanien. Inköpta pĂ„ Lidl för 50-lappen, köpte Ă€ven nĂ„gra till extrapris för 40kr. Vi bestĂ€llde ingenđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
(null)

NÀr vi skulle Äka hem och sÄg att regnet var i antÄgande efter helgen, sÄ bestÀmde vi oss för att inte Äka direkt hem. Det blev 2 nÀtter pÄ Lövstavikens smÄbÄtshamn i Falkenberg och nÀr vi kom fanns 2 platser kvar, vi hade tur och platsen vi hade sist var ledig (bÀsta platsen).

Vi hade ju inte planerat detta, sĂ„ vi tog oss till centrum för att handla lite mat. Men vĂ€l dĂ€r kom vi fram till att vi lika gĂ€rna kunde Ă€ta lunch pĂ„ stan, innan vi handlade😁.
Blev en god lax pĂ„ Henrikssons👍 och med detta sĂ€ger vi hej för denna gĂ„ngen. Imorgon bĂ€r det hemĂ„t😁.