Tillbaka i Spanien

Vårt förra blogginlägg avslutades med att vi tog in på Caming Valle Niza Playa och här blev vi i 11 dagar.

Här kunde vi ta bussen till Malaga, en stad som vi nu tycker slår Barcelona som varit vår favorit tidigare.

Här åt jag den godaste salladen jag någonsin ätit, kycklingsallad med asiatiska smaker. Thomas åt fläskfilé med japansk touch👌
(null)

Till Torre del Mar valde vi att ta cyklarna för att handla, en fin cykeltur längs kusten.

Sista natten innan vi skulle flyga hem för att fira jul och nyår flyttade vi ut från campingen och ställde oss på en stor grusplan, som ligger mellan campingarna i Torre del Mar. Här fanns bord och bänkar precis framför bilen, perfekt för en fika.

Bara ca 100 meter bort längs stranden hittade vi en kanonrestaurang med härlig uteservering på stranden. Flyttade sedan in på den första fullsatta restaurang vi varit på under resan.
(null)

Nästa morgon var det dags att flyga hem och fira jul med barn och barnbarn. (null)

Efter 2 veckor hemma i Sverige var det dags att återvända till Spanien. Vi blev upphämtade på flygplatsen av Martin på Scandpark. Vi kan verkligen rekommendera dessa svenska killar som tar hand om husbilen samt skjutsar samt hämtar på flygplatsen. Vi betalade 85 € för servicen.
Första natten åkte vi tillbaka till grusparkering vid stranden i Torre del Mar, nästa morgon åkte vi vidare till Torrox. Torrox är en favorit sedan vår tidigare resa. Här var vi lite olydiga och parkerade vid stranden, trots förbudsskyltar. Känns som man inte bryr sig riktigt och kanske är man trots allt tacksam för de turister som kommer.

Vårt nästa stopp blev Nerja som vi tidigare bara passerat, då det inte finns någon riktigt bra ställe att stå på. Nu skulle vi hälsa på Pia, en f.d. arbetskamrat, så det fick bli den stora parkeringen centralt. Tråkig stor asfaltsparkering utan någon service där man kunde parkera för 12€ dygnet, men med ett perfekt läge för att besöka Nerja. Hit återvänder vi gärna på vår nästa resa.

Nu har vi dragit handbromsen på piren i Puerto Deportivo de Almermar, en av våra favoriter. Utsikten från husbilen går inte av för hackor😁